Najciekawsze aktualizacje Odoo 10

, ,

Minęło zaledwie kilka miesięcy od premiery 10-tej wersji Odoo, a już pojawiło się wiele interesujących aktualizacji. Poniżej przestawiamy najciekawsze z nich.

 

Aplikacja Odoo Studio

Odoo Studio to aplikacja, pozwalająca dokonywać modyfikacji np. pól czy menu bez konieczności ingerowania w kod systemu. Umożliwia ona nawet tworzenie nowych aplikacji w bazie Odoo. Zmiany, jakie zaszły w obrębie Odoo Studio, dotyczyły głównie usability, dzięki czemu interfejs stał się jeszcze bardziej przyjazny użytkownikowi. Teraz może on przeciągać i upuszczać pola na ekranie oraz cofać wprowadzone zmiany. Może także tworzyć i edytować widoki kalendarza, wykresu Gantta, diagramów i inne. Ikony aplikacji także są bardziej konfigurowalne, jak również pojawiła się możliwość użycia własnych.

 

Ustawienia konfiguracyjne

W kilku aplikacjach (m.in. w księgowości, rekrutacji, sprzedaży) zmieniony został layout strony ustawień konfiguracyjnych. Dzięki temu narzędzia konfiguracji są czytelniejsze i jaśniejsze dla użytkownika.

 

Wygląd dokumentów

Odoo wprowadziło kilka nowych szablonów dokumentów, z których każdy posiada specyficzną dla siebie strukturę nagłówka i stopki. Są one na tyle urozmaicone, że z pewnością każdy użytkownik znajdzie coś odpowiedniego dla swojej branży i profilu działalności.

 

Planowanie kolejnych działań

W ramach zmian w Odoo 10 dodana została funkcjonalność planowania kolejnych działań. Zasada jej działania jest w zasadzie identyczna, jak tożsamej w module CRM, z tym, że ta pozwala organizować pracę bezpośrednio z poziomu prowadzonej korespondencji. Umożliwia ona również ustawianie przypomnień, dotyczących konkretnych planowanych działań.

 

Funkcja ta dostępna jest w większości najpopularniejszych modułów, m.in. w modułach sprzedaży, zakupu, produkcji, serwisowym, księgowym, projektów, ankiet i rekrutacji.

 

Dashboard modułu sprzedaży

Dzięki wprowadzonym aktualizacjom, dashboard modułu sprzedaży może teraz wyświetlać wykresy, obrazujące wyniki poszczególnych kanałów sprzedaży czy zespołów sprzedażowych. Użytkownik sam określa, czy wykresy te mają pokazywać informacje np. o leadach i szansach sprzedażowych, wyniki sprzedaży, czy czas pracy poszczególnych sprzedawców. Co więcej, jeśli w danych systemie zainstalowany jest moduł POS lub e-commerce albo system zintegrowany jest np. z eBay, to wprowadzona funkcjonalność pozwoli na wyświetlanie na wykresach danych również z tych źródeł.

 

Kupony rabatowe

W Sprzedaży dostępna jest nowa forma promocji. Teraz można stworzyć dowolną kampanię promocyjną i przesyłać kupony rabatowe swoim klientom. Warunki promocji można ustalać na podstawie danych o konkretnych produktach, ich ilości, popularności, itp. Można również wygenerować kody kuponów do wykorzystania w sklepie on-line i użyć ich w mailingu.

 

E-mail marketing

W ramach zmian wprowadzony został filtr domen. Teraz, wybierając adresatów wiadomości e-mailowych, można w szybki i prosty sposób przefiltrować bazę danych i uzyskać pożądaną listę adresów e-mail. Funkcjonalność ta jest szczególnie użyteczna wówczas, gdy reklama czy mailing mają być skierowane do odbiorców o konkretnym parametrze lub zestawie parametrów.

Aktualizacja wprowadziła również kilka nowych szablonów wiadomości e-mail.

 

Zapytaj nas o Odoo – office@esnc.pl