Jak CRM podnosi sprzedaż?

Każda firma coś sprzedaje, a wielkość tejże sprzedaży decyduje o sukcesie lub porażce organizacji. Wdrożenie odpowiedniego rozwiązania informatycznego automatyzuje szereg czynności sprzedażowych, co sprzyja podnoszeniu wydajności i efektywności pracy zespołu handlowego. Jednym z takich narzędzi jest system CRM.

Czy CRM zwiększa sprzedaż?

Jak pisaliśmy poprzednio, CRM jest czymś znacznie więcej niż tylko oprogramowaniem. CRM jest strategią biznesową, której celem jest budowanie długotrwałych relacji z klientami. Stały kontakt z klientem oraz najwyższe standardy obsługi są tym, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie przychodów i zmniejszenie kosztów firmy.

Wdrożenie systemu CRM automatyzuje prace, związane z pozyskiwaniem, przechowywaniem i przetwarzaniem informacji na temat obecnych, jak i przyszłych klientów. Oprogramowanie tego rodzaju przetwarza również dane na temat zachowań konsumenckich, analizuje potrzeby i trendy zakupowe, pozwala identyfikować schematy w zakresie procesów zakupowych różnych grup klientów i wiele innych.

CRM jest narzędziem, umożliwiającym indywidualne podejście do klienta. Dzięki wdrożeniu CRM możemy znacznie podnieść nie tylko jakość obsługi klienta w ciągu całego cyklu zakupowego, ale również personalizować kierowaną do niego ofertę oraz badać jego satysfakcję z dokonanych zakupów.  Wszystko to buduje silną i pozytywną relację między klientem a marką oraz wzmacnia postawę jego lojalności wobec niej.

Jak jeszcze CRM wspiera sprzedaż?

Bazą dobrych relacji z klientem jest odpowiednia komunikacja. To z kolei stanowi podstawę zaufania, jakim klient darzy firmę. Sprawna komunikacja natomiast jest niezbędna nie tylko na linii firma-klient, ale także wewnątrz przedsiębiorstwa, zwłaszcza w zespole handlowym.

Systemy CRM pozwalają przedsiębiorcom stale monitorować pracę handlowców oraz trwające procesy sprzedażowe. Dzięki temu z jednej strony można zadbać o to, by jakość świadczonych usług była jak najwyższa, z drugiej zaś daje możliwość wsparcia pracownika w problematycznych dla niego momentach.

Inne funkcje CRM

Niektóre systemy CRM, jak justCRM, pozwalają segmentować grupy klientów ze względu na kryterium opłacalności. Dzięki temu przedsiębiorcy wiedzą, którzy ich klienci wymagają więcej uwagi. Odpowiednio skonfigurowana baza kontaktów daje także możliwość odnawiania relacji z dawnymi klientami.

Dzięki temu, że CRM gromadzi wszelkie informacje na temat zakupów, dokonywanych przez klientów, analizuje te dane, zestawia je i porównuje z archiwalnymi, umożliwia określenie, który z produktów, znajdujących się w ofercie jest atrakcyjny dla jakiej grupy konsumentów i w jakim okresie czasu. To z kolei wspiera cross-selling i up-selling.

Większość systemów CRM dostępnych jest z poziomu każdego typu urządzeń. CRM’y automatycznie przypominają również o nadchodzących czynnościach do wykonania, o terminach i spotkaniach za pośrednictwem wiadomości mailowej lub SMS. CRM’y posiadają także wbudowany kalendarz, a niektóre, jak justCRM, mogą zintegrować się z kalendarzem zewnętrznym (np. Google Calendar) oraz innymi zewnętrznymi systemami (np. systemem księgowym czy przesyłek kurierskich).

CRM nie tylko zwiększa sprzedaż, ale również podnosi ergonomię codziennej pracy, redukuje koszty oraz minimalizuje ryzyko występowania błędów i opóźnień. Tym bardziej warto rozważyć jego wdrożenie, gdyż dobry CRM to inwestycja w rozwój firmy.

Dowiedz się więcej o justCRM!